Vragen over uw behandeling

Biedt De Hoogstraat medische hulpmiddelen zoals een rolstoel of een aanpassing?

Als u een rolstoel of rollator nodig heeft, bieden de ergotherapeut en de fysiotherapeut u advies. Tijdens klinische behandeling krijgt u indien nodig de eerste tijd een rolstoel of rollator in bruikleen. Als u voor dagbehandeling komt, bespreekt de ergotherapeut samen met u de mogelijkheden.

Regelt De Hoogstraat vervoer naar het ziekenhuis?

Tijdens dagbehandeling of poliklinische controle regelt u zelf het vervoer van en naar huis. In sommige gevallen vergoedt uw zorgverzekeraar een deel van de kosten. We raden u daarom aan om op tijd bij uw eigen verzekering te informeren naar de voorwaarden.

Uitwisselen beeld- en audiomateriaal

Op De Hoogstraat kunnen er foto’s, video’s en audio-opnamen (media) van u worden gemaakt in het belang van de behandeling. Dit beeld- en audiomateriaal van revalidanten wordt veilig opgeslagen in het online media platform arQive. Met het gebruik van arQive kan het behandelteam media met u en derden uitwisselen. Onder ‘derden’ verstaan wij bijvoorbeeld uw partner, kinderen of een zorgprofessional in de eerste lijn. Bij het delen van media met derden geldt dat dit alléén is toegestaan met uitdrukkelijke toestemming van de revalidant of (wettelijk)vertegenwoordiger(s).

arQive-account

Als een behandelaar media met u heeft gedeeld, dan ontvangt u een mail met daarin een link om uw arQive-account te activeren. Zodra u het account heeft geactiveerd, kunt u via de website https://dehoogstraatmedia.arqive.nl inloggen en de media in arQive bekijken.

Als u ook beeldmateriaal met het behandelteam wilt delen, dan kunt u dit aangeven bij een van uw behandelaars. Deze behandelaar kan u extra rechten geven op uw arQive-account, zodat u de mogelijkheid heeft om media te uploaden in arQive en op deze wijze te delen met uw behandelteam.

arQive Camera app

Op de IPad, tablet of smartphone kunt u de arQive Camera app installeren. Met deze app kunt u media maken en meteen uploaden naar arQive.

Heeft u vragen over arQive? Mail deze dan naar arqive@dehoogstraat.nl.

Gebruikershandleiding arQive

Over De Hoogstraat

Overig

Wat is de WiFi?

Wij bieden gratis WiFi aan voor u en uw bezoekers. U kunt inloggen op het netwerk ‘De Hoogstraat gasten”. Een wachtwoord is niet nodig.

Wat te doen bij brand?

Het gebouw van De Hoogstraat is goed beveiligd tegen brand, met rookdetectors die de brandweer automatisch waarschuwen. Volg bij een brandmelding de instructies op van BHV’ers, die herkenbaar zijn aan hun feloranje hesjes. Gebruik nooit de liften en houd vluchtwegen vrij.

Wat te doen bij diefstal?

De Hoogstraat is niet aansprakelijk voor diefstal. We raden u aan waardevolle spullen zoveel mogelijk thuis te laten.

Ik heb een klacht

Wij vinden het belangrijk dat u tevreden bent over uw behandeling en begeleiding. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Wij hopen dat u de moeite wilt nemen om ons dat te laten weten. We kijken graag met u wat we beter kunnen doen.

Meer informatie

(Huis)dieren in De Hoogstraat

Huisdieren zijn niet toegestaan in het gebouw in verband met hygiënerisico’s. Uitzondering hierop is een hulphond in functie. Deze is herkenbaar aan een dekje of tuig.