Op deze pagina vindt u een overzicht van veelgestelde vragen over het patiëntenportaal Mijn.dehoogstraat. Staat uw vraag er niet bij? Dan kunt u uw vraag via de mail aan ons stellen: mijn@dehoogstraat.nl
Inloggen
Als u langer dan 15 minuten geen gebruik maakt van Mijn.dehoogstraat, wordt u automatisch uitgelogd. Hierna moet u weer opnieuw inloggen met uw DigiD.
U kunt op twee manieren naar mijn.dehoogstraat.nl
- Klik rechtsboven op Mijn Hoogstraat.
Log in met uw DigiD. - Ga naar mijn.dehoogstraat.nl. U logt vervolgens in met uw DigiD.
Wilt u meer informatie over het aanvragen of inloggen met de DigiD-app, kijk dan op de website van DigiD (www.digid.nl).
Wanneer het inloggen niet lukt, kan dat door de volgende factoren komen:
- Bepaal of u probleem te maken heeft met uw DigiD. Ga in dat geval naar de website van DigiD (www.digid.nl).
- Mogelijk voldoet uw browser en/of besturingssysteem niet aan de nieuwste minimale eisen om in te loggen met DigiD.
- In sommige gevallen is het nodig de ‘cookies’ bij uw browsegeschiedenis te wissen, hierna kunt u weer correct inloggen.
Wanneer u andere problemen ervaart bij het inloggen, kunt u uw via de mail contact opnemen met de helpdesk: mijn@dehoogstraat.nl
Ja, u kunt ook op uw Ipad of mobiel inloggen.
Om Mijn.dehoogstraat te kunnen gebruiken, heeft u nodig:
- Een computer of laptop met internetverbinding
- Een mobiele telefoon
- Een DigiD met sms-controle of met de DigiD-app
U kunt Mijn.dehoogstraat gebruiken op een laptop, computer, tablet en mobiele telefoon.
DigiD
U kunt het 06-nummer, waar de SMS (SMS-codes van DigiD) naartoe gestuurd wordt, wijzigen via de website van DigiD (www.digid.nl).
Om van Mijn.dehoogstraat gebruik te kunnen maken, moet u een DigiD met sms-verificatie aanvragen. Ook kunt u gebruikmaken van de DigiD-app. U kunt uw DigiD aanvragen via www.digid.nl. We maken gebruik van DigiD om ervoor te zorgen dat uw gegevens goed beveiligd zijn en uw privacy gewaarborgd is. Heeft u wel een DigiD, maar nog niet met sms-verificatie? Op de website van DigiD kunt u uw DigiD-gegevens bekijken en de sms verificatie of DigiD-app aanvragen. Het aanvragen van een DigiD kan tot vijf werkdagen duren.
Vraag opnieuw uw DigiD aan via de website van DigiD (www.digid.nl).
Machtigingen
Nee, u kunt geen toegang verstrekken aan anderen. Ouders en wettelijk vertegenwoordigers hebben geen toegang tot Mijn.dehoogstraat, omdat het technisch nog niet mogelijk is om op een veilige en zorgvuldige manier machtigingen te faciliteren.
Nee, mijn.dehoogstraat is een persoonlijk patiëntenportaal. Alleen revalidanten kunnen een verzoek indienen tot inzage in hun patiëntenportaal. Derden hebben geen toegang tot mijn.dehoogstraat, omdat het technisch nog niet mogelijk is om op een veilige en zorgvuldige manier machtigingen te faciliteren.
Veiligheid en privacy
Er wordt op een veilige manier omgegaan met uw digitale gegevens, conform de Wet Bescherming persoonsgegevens. U heeft alleen toegang tot Mijn.dehoogstraat wanneer u inlogt via DigiD met sms-verificatie of via de DigiD-app. Op deze manier zorgen wij ervoor dat uw gegevens goed beveiligd zijn. U kunt zelf bijdragen aan een veilig gebruik van Mijn.dehoogstraat.
Informatie op MijnHoogstraat
In Mijn.dehoogstraat ziet u informatie die vanaf 21 maart 2025 is ingevoerd in uw medische dossier (EPD). Gegevens van vóór 21 maart 2025 zijn niet zichtbaar in Mijn.dehoogstraat.
Op dit moment ervaren we nog een technische uitdaging om uw afspraken in Mijn.dehoogstraat te tonen. Wij werken hier hard aan om dit zo snel mogelijk te maken.
Zodra de afsprakenmodule werkt, staan vanaf donderdag 12.00 uur, uw afspraken voor de eerstvolgende week. Indien er na publicatie van uw planning nog worden aangebracht, dan hanteren we de onderstaande werkwijze:
• Polikliniek
Een medewerker neemt contact met u op over de aanpassing van uw planning. De wijziging wordt aangepast in uw planning en deze kunt u inzien in uw patiëntenportaal.
• Kliniek
In de kliniek worden de wijzigingen tot de dag ervoor tot 12.00 uur doorgevoerd en deze kunt u inzien in uw patiëntenportaal. Om uw programma op de kliniek zo goed mogelijk aan te laten sluiten bij uw zorgbehoefte, worden door het behandelteam dagelijks wijzigingen aangebracht in uw planning. Deze wijzigingen worden niet altijd doorgegeven aan de planning en zijn dus niet altijd terug te zien in uw patiëntenportaal. U ontvangt dagelijks de meest recente planning van de verpleegkundigen. Indien afspraken waarbij ook derden (partner, ouders, leverancier, etc.) aanwezig zijn, worden gewijzigd dan zullen alle betrokkenen hier altijd van op de hoogte worden gesteld door het behandelteam.
• locatie Ariane de Ranitz
Op locatie Ariane de Ranitz worden tot vrijdag 17.00 uur nog wijzigingen in de planning voor de week daarna doorgevoerd.
Nee, dit is niet mogelijk.
Onder het kopje ‘Dossier’ kunt u gedeeltes van uw medische gegevens bekijken. Tijdens de doorontwikkeling van Mijn.dehoogstraat zal steeds meer informatie uit het medisch dossier via het patiëntenportaal worden getoond.
Het is mogelijk dat er al informatie beschikbaar is in Mijn.dehoogstraat voordat u dit met uw arts of behandelaar heeft besproken. Uw arts/behandelaar neemt de informatie bij de volgende afspraak met u door. Het kan zijn dat er enige tijd overheen gaat voordat u hierover contact heeft met uw arts/behandelaar. U kunt wachten met het bekijken van de informatie tot de eerstvolgende afspraak. Wilt u de informatie toch inzien en heeft u vragen over de informatie? Neem dan contact op met één van uw behandelaars of verpleegkundigen. U kunt ook contact opnemen met het medisch secretariaat van de revalidatiearts waar u onder behandeling bent.
Via Mijn.dehoogstraat heeft u toegang tot uw persoonsgegevens, een deel van uw medisch dossier en uw binnenkort ook uw planning. Wij streven ernaar om informatie, zodra deze beschikbaar is, met u te delen. Op deze wijze bevat Mijn.dehoogstraat recente en relevante informatie.
Houdt u er rekening mee dat u informatie kunt lezen in u patiëntenportaal die nog niet met u gedeeld is door het behandelteam. U bepaalt zelf of u de informatie vooraf uw afspraak wilt bekijken. Heeft u vragen over de informatie? Neem dan contact op met één van uw behandelaars of verpleegkundigen. U kunt ook contact opnemen met het medisch secretariaat van de revalidatiearts waar u onder behandeling bent.
Overige vragen
Als u de medische taal in uw dossier niet begrijpt of niet weet wat een uitslag betekent, dan kunt u uw arts/behandelaren vragen om uitleg. Noteer uw vraag en neem deze mee naar uw volgende afspraak.
Alle revalidanten, die voor een consult of behandeling bij De Hoogstraat zijn geweest kunnen gebruik maken van Mijn.dehoogstraat. Let op: In het portaal wordt alleen informatie vanaf 21 maart 2025 getoond.
Nee, u kunt geen berichten sturen aan uw arts of behandelaar via Mijn.dehoogstraat.
Revalidanten van 16 jaar en ouder hebben toegang tot Mijn.dehoogstraat. Mijn.dehoogstraat is een persoonlijk patiëntenportaal, waarin u inlogt met uw persoonlijke DigiD. U kunt geen toegang verstrekken aan anderen. Ouders en wettelijk vertegenwoordigers hebben geen toegang tot Mijn.dehoogstraat, omdat het technisch nog niet mogelijk is om op een veilige en zorgvuldige manier machtigingen te faciliteren.
Helaas ervaren we op dit moment een technisch probleem bij het tonen van de planning. Dit lossen wij zo spoedig mogelijk op.
U kunt via Mijn.dehoogstraat, op elk gewenst moment, online uw planning en een deel van uw medisch dossier inzien. Op deze manier kunt u zich beter voorbereiden op uw afspraak.
De informatie in Mijn.dehoogstraat komt direct uit uw medisch dossier van De Hoogstraat. Vraag tijdens uw volgende afspraak bij uw arts en/of behandelaar om eventuele onjuiste informatie te corrigeren.
U kunt zelf uw telefoonnummer, e-mailadres en roepnaam wijzigen. Als er andere verkeerde gegevens in staan vermeld, dan kunt u dit doorgeven bij het secretariaat van de afdeling waar u in behandeling bent.
Uw huisarts of verwijzend specialist wordt op de gebruikelijke manier op de hoogte gehouden via een brief. Deze brief kunt u in Mijn.dehoogstraat terugvinden.