De Hoogstraat
 

Kwaliteit

Kwaliteit wordt in De Hoogstraat omschreven als het voldoen aan of overtreffen van de verwachtingen van de cliënt. Deze definitie plaatst de cliënten - de revalidant en zijn of haar naasten - terecht in het centrum van onze aandacht. De cliënt verwacht immers in eerste instantie dat zijn of haar eigen persoonlijke situatie het uitgangspunt is van al ons handelen.


Uitgangspunten

We handelen vanuit onze kernwaarden van eigen regie: gastvrij zijn, luisteren en aansluiten.
Het bieden van verantwoorde zorg is niet alleen het voldoen aan of overtreffen van de verwachtingen van de cliënt, maar ook het bieden van doelgerichte, doelmatige en deskundige zorg.

De verantwoordelijkheid voor de kwaliteit van de individuele behandeling ligt bij de revalidatiearts.
De verantwoordelijkheid voor kwaliteit in zijn algemeenheid ligt in de lijn, bij het duaal management van teammanager en revalidatiearts.

HKZ-registratie

HKZ staat voor Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector. Het HKZ-certificaat geeft aan of een organisatie voldoet aan de vooraf vastgestelde kwaliteitsnormen van de geleverde zorg. Dit kwaliteitsmerk betekent concreet dat een organisatie:
  • goed georganiseerd is 
  • de cliënt centraal stelt
  • continu werkt aan optimalisering van het aanbod
  • betrouwbare resultaten presenteert
  • voldoet aan de eisen die vanuit de revalidatiesector zelf, door financiers, cliënten en overheid worden gesteld.

Het certificaat is 3 jaar geldig, mits dit jaarlijks opnieuw getoetst wordt. Na 3 jaar vindt hercertificering plaats. Bij de HKZ-audit toetst een externe organisatie of het kwaliteitsmanagementsysteem voldoet aan de vastgestelde HKZ normen. Deze toetsing is gebonden aan strikte regels. De Hoogstraat is getoetst door DNV Business Assurance.
In de zomer van 2015 zou er een hertoetsing van ons kwaliteitssysteem plaats moeten vinden. Wij hebben besloten dat het nuttiger is om deze  toetsing te laten plaats vinden na terugkeer in ons gerenoveerde pand en dus op basis van onze werkwijzen aldaar.
Dit betekent dat we het HKZ-logo een paar maanden niet mogen voeren. Vanzelfsprekend is de kwaliteit van zorg en bijbehorende procedures even betrouwbaar als u van ons gewend bent.
 

Informatie: Nienke Uniken Venema (kwaliteitsconsulent) 030 256 1469
 

 

Beschikbare downloads

laatste nieuws

De beste revalidatie op de beste plek

De beste revalidatie op de beste plek

12-12-2017

Op 5 december hebben De Hoogstraat Revalidatie en het UMC Utrecht hun samenwerkingsovereenkomst vernieuwd. De organisatie van de zorg wordt vereenvoudigd en de partners gaan zich samen richten op kwalitatieve verbeteringen van de (keten)zorg.  
  [...] » Lees verder

BLOG Brainwave: Kaas op de Lasagna

BLOG Brainwave: Kaas op de Lasagna

06-12-2017

Eline van Lieshout, junior onderzoeker bij project B-STARS: hersenstimulatie na stroke schrijft over includeren en kaas. [...] » Lees verder

Internationale Dwarslaesie enquête van start

Internationale Dwarslaesie enquête van start

01-12-2017

Ruim 600 mensen met een dwarslaesie die in Rijndam Revalidatie, De Hoogstraat of UMCG Beatrixoord hebben gerevalideerd, krijgen per post een uitnodiging om mee te doen aan de Internationale Spinal Cord Injury Enquête (InSCI). [...] » Lees verder

De Hoogstraat ontvangt VNG en WMO consulenten

27-11-2017

De toegang tot zorg en ondersteuning voor inwoners met een complexe zorgvraag verloopt nog niet overal naar tevredenheid. [...] » Lees verder

» meer nieuwsberichten

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief