De Hoogstraat
 

Wat betekent dat voor u als patiënt?

 
Hoe ervaart de patiënt van de toekomst de behandeling bij De Hoogstraat in 2016?
'De Hoogstraat geeft mij een goede behandeling in zo kort mogelijke tijd en afgestemd op mijn wensen. Hiermee bereik ik een zo groot mogelijke zelfstandigheid. De resultaten zijn zichtbaar en meetbaar. De medewerkers van De Hoogstraat werken volgens de nieuwste inzichten en gaan uit van richtlijnen, die gebaseerd zijn op onderzoek. Waar mogelijk behandelen ze dicht bij huis. Ik voel me er veilig en het gebouw is mooi en licht (healing environment). De medewerkers zijn gastvrij. Ik voel mij gehoord; er wordt naar mij geluisterd en ze leren van mijn ervaringen.'
 

Op welk gebied willen we verder komen voor onze patiënten?

  • We komen zoveel mogelijk tegemoet aan de vragen, wensen en verwachtingen van onze patiënten.
  • We leren van de ervaringen van onze patiënten en betrekken hen waar mogelijk bij het ontwerp van onze dienstverlening.
  • We voeren methodiek in voor beoordeling van resultaten van de individuele behandeling (zijn de afspraken in de behandelovereenkomst behaald?).
  • We werken gezinsgericht; we betrekken partner, ouders, kinderen en/of vrienden bij de behandeling en onze zorg.
  • We gaan een groter deel van de zorg dichter bij de patiënt aanbieden; we gaan op andere locaties werken, maar we werken ook samen met andere zorgorganisaties - bijvoorbeeld in de ouderenzorg en de 1e lijns fysiotherapie - aan nieuw zorgaanbod. ‘Dichtbij waar kan, ver waar moet’.
  • We werken aan een grotere betrokkenheid van cliëntenraad en patiëntenverenigingen bij de beleidsontwikkeling.
  • We benutten de mogelijkheden van digitalisering en e-health voor toegang ‘op afstand’ voor patiënten.
  • We verkennen de mogelijkheden voor directe (web based) toegang tot het eigen elektronisch revalidatiedossier.
  • We zijn transparant in onze resultaten. Al ons handelen baseren we op professionele richtlijnen en we dragen actief bij aan het ontwikkelen van richtlijnen.
  • We ontwikkelen kennis in de revalidatiewetenschappen en nieuwe methodieken in de revalidatiebehandeling.

Beschikbare downloads

laatste nieuws

Diagnose neglect beter vast te stellen

Diagnose neglect beter vast te stellen

20-02-2018

Een veelvoorkomende stoornis na een beroerte is neglect. Patiënten met deze cognitieve stoornis hebben verminderde aandacht voor één kant van de ruimte. Mensen met neglect herstellen minder goed bij revalidatie en zijn uiteindelijk minder zelfstandig in het dagelijks leven. Het is daarom belangrijk om neglect tijdig vast te stellen en de behandeling vroeg in te zetten. Dat stelt onderzoeker Teuni ten Brink vandaag tijdens haar promotie. Ze ontwikkelde een test om de diagnose neglect beter te kunnen stellen. [...] » Lees verder

Dag voor mensen met een hoge dwarslaesie

Dag voor mensen met een hoge dwarslaesie

07-02-2018

Op zaterdag 24 maart bent u van harte welkom op de Informatieve Contactdag voor mensen met een hoge dwarslaesie. Ook uw naasten zijn van harte welkom. [...] » Lees verder

Netwerkavond kinderrevalidatie druk bezocht

Netwerkavond kinderrevalidatie druk bezocht

06-02-2018

Donderdag 1 februari organiseerde De Hoogstraat een netwerkavond kinderrevalidatie. De bijeenkomst werd druk bezocht door (kinder)artsen, therapeuten en professionals uit ziekenhuizen, zorginstellingen en diverse zorgpartners. Na de opening door kinderrevalidatiearts Marie-Anne Kuijper deelde Saskia Coenen haar ervaringen als ouder tijdens de periode dat haar zoon revalideerde; “Niet alleen mijn zoon, maar ook ík heb veel geleerd van de therapeuten. Daardoor kwamen we samen steeds een stapje verder.” 
  [...] » Lees verder

Publicatie Kenniscentrum

Publicatie Kenniscentrum

06-02-2018

Spiermassaverlies bij mensen met Cerebrale Parese. [...] » Lees verder

» meer nieuwsberichten

Agenda

  • 24-03-2018

    Informatieve contactdag voor mensen met een hoge dwarslaesie

    11:00-16:30
    » Lees meer
» meer agenda

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief